"זהו לא הולכת יותר לבית הספר!"

כמה דרכים בסיסיות להתמודדות ועוד אחת פחות מוכרת.
רוצים שהילד/ה יאהבו ללכת לבית הספר? מה עושים?

כך קרה:
היא התארחה בקייטנת סוכות בבית ספר אחר ומשם התחיל כל הסיפור.

"לא רוצה ללכת לבית הספר שלי! משעמם לי בבית ספר! זה לא בית ספר כייפי! למה להם (לבית ספר שהתארחה בו) יש שלוש חצרות ולנו אחת? אצלם יותר כייף, יש להם חדר תאטרון! אני רוצה לעבור בית ספר!"

מה עושים כששומעים הצהרה כזו מילדה בכיתה א'? איך לא להילחץ ולהתחיל לשכנע אותה כמה הבית ספר שלה טוב? איך לא להתחיל לכעוס על המורה, המנהלת שלא פועלות על מנת שלה יהיה טוב ושמח ולא משעמם בכיתה? ישר עולות החששות: שלא טוב לילדה, שהיא לא תרצה לקום וללכת בבקרים לבית הספר. אולי היא בכלל סובלת ואני לא ידעתי על זה?

שאלות אלו ורבות אחרות צצות באינסטינקט כי אנחנו רוצים להגן על הילדים שלנו, חוששים מהבקרים איתם, דואגים שיהיה להם טוב ולפעמים חרדים ממה שיגיע בעקבות זה.

יש את הפתרונות הבסיסיים:

– לקבל את התחושות של הילד ללא ויכוח או ניסיון להוכיח שהוא טועה. רגש זה סובייקטיבי ומותר לו להרגיש, את מה שהוא מרגיש.

– לשאול את הילד מה הוא מרגיש? מה מפריע לו?

חוסר רצון ללכת לבית ספר הוא אמירה שמאחוריה מסתתר קושי. לנסות לברר האם יש קושי נסתר, לימודי, חברתי, מול המורה, פיזי.

– להראות לילד את ההצלחות שלו, החוזקות שלו ובעיקר כיצד התגבר והתמודד עם קושי שעבר.

– להזמין חברים הביתה, על מנת שירגיש שיש לו כוח תמיכה בבית הספר.

ועכשיו מגיעים לשלב הפחות פופולארי, להראות לילד את כל הטוב שיש בבית ספר, אבל לא ברגע המשבר, אלא תמיד, כל השנה, בכל הזדמנות.

גם אם אתם לא אוהבים כל דבר בבית הספר של ילדיכם וגם אם אתם פועלים לשינוי של כמה פרמטרים, חשוב לתת לילד את ההרגשה שאתם לוקחים אותו למקום הכי טוב עבורו, שאתם סומכים על המסגרת, הצוות, המנהלת.

אין לשתף (בעיקר ילדים ביסודי) בהתלבטויות שלכם לגבי בית הספר או התכנים. זה עלול לבלבל את הילד ולגרום לו לא לרצות ללכת לבית הספר ואפילו לפתח פחדים.

חפשו כל הזדמנות לפרגן בפני הילד על בית הספר שלו:

– איזה מתקני שעשועים כייפיים יש לכם בבית ספר.

– מה? המנהלת מכירה את השמות של כל הילדים? יש אצלכם יחס אישי.

– כל כך אהבתי את הפעילות שעשיתם לכבוד יום העצמאות. יש למורות שלך רעיונות מצויינים.

– חדר ההעשרה שעשו אצלכם, לא ראיתי כזה בשום בית ספר, אני ממש מאושרת שאתה דווקא בבית ספר זה.

אלו הן כמה דוגמאות קטנטנות, שאחריהם הילד שלכם מרגיש דרככם שיש ערך לבית הספר שלו, שאתם מעריכים והוא לומד לראות ולחפש (!) בעצמו את הדברים הטובים שהוא חווה בבית הספר. הוא מתחיל לספר לאחרים על הייחודיות שיש בבית ספר שלו ומתחיל להעריך ולהוכיר את המסגרת, את המורות ואת היותו חלק "מכל היופי הזה". בהצלחה.

לפעמים כאשר הילד חווה קשיים בבית הספר  זה קשור למה שקורה בבית. באמצעות הדרכת הורית פרטנית נוכל לדייק את הקשיים ולהגיע לדרך הנכונה לפתור אותם ולהגיע לתוצאות.

אוהבים את הפוסט ?

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתפו בטיוטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין
שיתוף ב whatsapp
שתפו בוואטסאפ

השארת תגובה

דילוג לתוכן